22واگن مسافری و20 دستگاه لوكوموتیو وارد ناوگان ریلی شد
صبح امروز 22 دستگاه واگن مسافری و 20 دستگاه لوكوموتیو توسط بخش خصوصی به ناوگان ریلی كشور اضافه شد.
واگنهای مسافری چهار تخته به صورت FOB به قیمت هر دستگاه 448 هزار و 800 یورو بوده است.
همچنین
لوكوموتیوها محصول یك شركت چینی است كه یك دستگاه از آنها به عنوان نمونه
در شهریور 87 وارد ایران و در ناحیه اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت و
پس از بهرهبرداری آزمایشی طی قراردادی توسط شركت راهآهن حمل و نقل به
تعداد 20 دستگاه از شركت چینی خریداری و در سال جاری وارد شبكه ریلی كشور
شد.
در این مراسم كه معاون اول رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی،مدیر
عامل راه آهن و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند سعید
صادقی مدیر عامل موسسه صندوق پس انداز كاركنان راهآهن با بیان اینكه این
صندوق در راستای اصل 44 قانون اساسی است و ضرورت مشاركت فعال بخش خصوصی در
سرمایه گذاری حمل ونقل ریلی از سال 70 فعالیت خود را آغاز كرده طی شش سال
گذشته حدود سه هزار دستگاه واگن باری خریداری و به حمل ونقل ریلی اختصاص
داده است.
وی ادامه داد: از سه سال گذشته برای توسعه حمل ونقل ریلی و تشكیل ناوگان مطالعات لازم انجام شده است.
به گفته او 20 دستگاه لوكوموتیو به میزان 90 میلیارد ریال صرفه جویی در مصرف سوخت دارد.
صادقی
در پایان ابراز امیدواری كرد:حضور فعال بخش خصوصی و حمایت دولت در كنار
پشتیبانی راه آهن منجر به توسعه سرمایه گذاری حمل ونقل ریلی و افزایش ایمنی
راهها شود.